Αγαπητοί συνεργάτες ,
Η συγκεκριμένη ερώτηση μου τέθηκε σήμερα , από συνεργάτη του γραφείου , καθώς σχεδόν κάθε ημέρα πολλές επιχ/σεις με λιανική δραστηριότητα αντιμετωπίζουν αυτό το «εκ παραδρομής» λάθος.
Για το θέμα αυτό που προβληματίζει την λογιστική κοινότητα δεν υπάρχει κάποια διοικητική αναφορά [μετά το Ν.4308/2014, μετά την διασύνδεση των ΦΗΜ με το esend και την αποστολή στα myData].
Η τοποθέτηση – απάντηση μου είναι η εξής :
Καταλήγω ότι θα οδηγηθούμε [αναγκαία] σε μια πρακτική αντιμετώπιση του θέματος, με έκδοση πιστωτικού στοιχείου λιανικής [παρά την μη πρόβλεψη στο νόμο], όπου στο περιεχόμενο θα πρέπει να σημειωθεί το πραγματικό γεγονός και να επισυναφθεί η εκδοθείσα από ΦΤΜ απόδειξη, ούτως ώστε στο τέλος – τέλος στις διαβιβάσεις στο send και από κει στο myData θα υπάρχει το σύνολο του “Ζ” αλλά στα myData θα διαβιβαστεί και το πιστωτικό στοιχείο λιανικής ώστε να αποτυπωθούν σωστά τα έσοδα.
Είναι μια λύση ανάγκης [για τις πολλές περιπτώσεις τέτοιων λαθών που μπορεί να υπάρχουν] αλλά δεν βρίσκω άλλο τρόπο.
Και τέλος, προφανώς και η ελεγκτική αρχή μπορεί να προσχωρήσει σε οποιοδήποτε έλεγχο για την διαπίστωση των πραγματικών γεγονότων.
Για το χειρόγραφο πιστωτικό λιανικής ο προβλεπόμενος χρόνος διαβίβασης στο myData είναι μέχρι την επόμενη ημέρα από την ημερομηνία έκδοσης [άρθρο 5 Α.1138/2020].