Θάνος / Ζαχαρούλα Κουκουλίτσιου & Συνεργάτες Ι.Κ.Ε.

 

Ηλεκτρονικές αποδείξεις: Πώς «κερδίζετε» έως 5.000 ευρώ – Οι πληρωμές που μετρούν διπλά

Αγαπητοί συνεργάτες ,

Πλησιάζοντας προς το τέλος του έτους , να θυμίσω , Δύο σημαντικές φορολογικές ρυθμίσεις που συνδέονται με τις ηλεκτρονικές αποδείξεις

Έκπτωση έως 5.000 ευρώ από το φορολογητέο εισόδημα

Το πρώτο φορολογικό κίνητρο προβλέπει ότι ποσό ίσο με το 30% συγκεκριμένων δαπανών που εξοφλούνται ηλεκτρονικά μπορεί να αφαιρεθεί από το φορολογητέο εισόδημα.

Η ετήσια μείωση μπορεί να φτάσει έως τις 5.000 ευρώ, εφόσον πληρούνται οι προβλεπόμενες προϋποθέσεις.

Η ρύθμιση εφαρμόζεται από το 2022 και αφορά ηλεκτρονικές πληρωμές προς συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελματιών, με στόχο, μεταξύ άλλων, την ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και τον περιορισμό της φοροδιαφυγής.

Ποιες επαγγελματικές κατηγορίες περιλαμβάνονται

Στις επιλέξιμες δαπάνες περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, πληρωμές για υπηρεσίες υδραυλικών, ηλεκτρολόγων και ψυκτικών, καθώς και για εργασίες μόνωσης, τοιχοποιίας, σοβατίσματος, τοποθέτησης πλακιδίων και σκυροδέματος.

Στη σχετική λίστα εντάσσονται επίσης υπηρεσίες ξυλουργών, εργασίες σε στέγες και παράθυρα και μεταλλικές κατασκευές.

Το μέτρο καλύπτει ακόμη ηλεκτρονικές πληρωμές για ταξί, κομμωτήρια και κέντρα αισθητικής, υπηρεσίες μασάζ και ευεξίας, καθαρισμό κατοικιών, νομικές και κτηνιατρικές υπηρεσίες, φροντίδα παιδιών, γυμναστήρια και σχολές χορού.

Περιλαμβάνονται επίσης ορισμένες δραστηριότητες αναψυχής, υπηρεσίες κηδειών, ανάπτυξη φωτογραφιών και υπηρεσίες προσωπικής φροντίδας και νοσηλείας, με εξαίρεση τις νοσοκομειακές δραστηριότητες.

Ποιες ηλεκτρονικές αποδείξεις μετρούν διπλά

Το δεύτερο φορολογικό κίνητρο αφορά συγκεκριμένες ηλεκτρονικές πληρωμές για υπηρεσίες υγείας.

Οι δαπάνες προς ιατρούς, οδοντιάτρους και κτηνιάτρους, εφόσον εξοφλούνται ηλεκτρονικά, προσμετρώνται στο διπλάσιο για την κάλυψη του απαιτούμενου ορίου ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Αυτό σημαίνει ότι ο φορολογούμενος μπορεί να καλύψει ευκολότερα το προβλεπόμενο όριο ηλεκτρονικών αποδείξεων χωρίς να χρειάζεται να πραγματοποιήσει αντίστοιχα μεγαλύτερη πραγματική δαπάνη.

Πώς λειτουργεί το μέτρο – Παράδειγμα

Για παράδειγμα, εάν ένας φορολογούμενος πληρώσει ηλεκτρονικά 500 ευρώ για υπηρεσία που εμπίπτει στη συγκεκριμένη ρύθμιση, για την κάλυψη του απαιτούμενου ορίου ηλεκτρονικών αποδείξεων η συναλλαγή υπολογίζεται ως δαπάνη 1.000 ευρώ.

Το πραγματικό ποσό που έχει καταβληθεί παραμένει φυσικά 500 ευρώ. Ο διπλασιασμός αφορά αποκλειστικά τον τρόπο με τον οποίο η συγκεκριμένη δαπάνη προσμετράται για την κάλυψη του φορολογικού ορίου.

Θάνος Ι. Κουκουλίτσιος

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ΘΑΝΟΣ / ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ ΚΟΥΚΟΥΛΙΤΣΙΟΥ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣΕπικοινωνία
υποστήριξη καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας

(09:00 μέχρι και αργά το βράδυ).
Πού θα μας βρείτεΔιεύθυνση
Παπαναστασίου & Κύπρου ( κτήριο πλατεία)
4ος όροφος, γραφείο Δ1
ΘΑΝΟΣ / ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ ΚΟΥΚΟΥΛΙΤΣΙΟΥ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣSocial links
ΘΑΝΟΣ / ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ ΚΟΥΚΟΥΛΙΤΣΙΟΥ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣΕπικοινωνία
υποστήριξη καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας

(09:00 μέχρι και αργά το βράδυ).
(+30) - 694 4748793
(+30) - 694 8380239
Πού θα μας βρείτεΔιεύθυνση
Παπαναστασίου & Κύπρου (Κτήριο Πλατεία)
GET IN TOUCHΚοινωνικοί σύνδεσμοι
Taking seamless key performance indicators offline to maximise the long tail.

Copyright by ΘΑΝΟΣ / ΖΑΧΑΡΟΥΛΑ ΚΟΥΚΟΥΛΙΤΣΙΟΥ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ. Created by Pasteque.

Copyright by ΘΑΝΟΣ Ι.ΚΟΥΚΟΥΛΙΤΣΙΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ. All rights reserved.